Kvalitatív médiaelemzés

 

 

pdf.png

 

A kvalitatív médiaelemzés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfél jól ismerje az adott időszakban a róla kialakult médiaképet. Osztályozza a sajtóvisszhang hangvételét (pozitív, negatív, semleges), értékelését (mély vagy érintőleges), és  mérhetővé teszi a médiakommunikáció sikerességét. A statisztikai adatok segítségével a kommunikáció mind a versenytársakkal, mind a korábbi időszakok adataival összehasonlíthatóvá válik, valamint megmutatja, hogy milyen hiányosságok voltak abban. A médiaelemzés feltárja azt is, hogy milyen kritikákkal találkozhatott legnagyobb arányban a médiafogyasztó, mely véleményformálók tematizálták a közösségi párbeszédet, így ügyfelünk időben felkészülhet a megfelelő válaszokra, kiigazításokra.

 

Az elemzés segítségével a kommunikáció tervezhetővé és célzottá válik, és az objektív visszacsatolás révén a célok és eredmények meghatározása mérhető adatok tükrében történhet. Korunk információs tengerében a professzionális kommunikáció nélkülözhetetlen kelléke a médiaelemzés, hisz ennek hiánya eseti és benyomásokon alapuló döntésekhez vezethet.